Hoe dient u een claim in?
Voor het indienen van uw claim hebben wij een stappenplan.
Dit is een verzekering die bestaat uit een dekking bij arbeidsongeschiktheid. U verzekert een vast bedrag per maand en u sluit de verzekering af voor een bepaalde periode. De premie wordt maandelijks betaald of is bij het afsluiten van de verzekering betaald door middel van een éénmalige koopsom. Bij een eventuele uitkering is er sprake van een maximaal aantal uitkeringen. In de voorwaarden kunt u terugvinden wat het maximaal aantal uitkeringen voor deze verzekering is.
Wilt u meer informatie over het doorgeven van een wijziging, de premiebetaling of het beëindigen van de verzekering? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder.
Hier vindt u de veelgestelde vragen over uw arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Voor het indienen van uw claim hebben wij een stappenplan.
Per 1 januari 2011 zijn alle verzekeraars verplicht loonbelasting in te houden op de maandelijkse uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid. De belastingdienst ziet deze uitkering als inkomsten. Dit betekent dat u niet de verzekerde maandtermijn bruto uitgekeerd krijgt, maar een lager (netto) bedrag. Het bedrag aan loonbelasting wordt een keer per maand door ons berekend. Dit is vergelijkbaar met salaris, wat ook meestal aan het eind van de maand betaald wordt. Voor de verzekeringsuitkeringen op andere dekkingen van de polissen geldt deze belastingheffing niet. Deze kunnen op ieder moment van de maand uitgekeerd worden.
Mijn Waard is uw online polismap. Hierin staan uw verzekeringsgegevens en andere belangrijke zaken overzichtelijk bij elkaar. Heeft u al een account dan kunt u inloggen via de button. Heeft u nog geen account, kijk dan naar het stappenplan.