Ons team

Voor uw verzekering moet veel gebeuren. Denkt u aan goede acceptatie, correcte incasso, verwerken van uw opmerkingen en wijzigingen, het doen van uitkeringen en de informatieve website. Hier zijn zo’n 25 medewerkers dagelijks mee bezig. We stellen ze graag aan u voor.

Klantbeheer

Klantbeheer bestaat uit de afdelingen Claims, Klantenservice en Mutaties. De afdeling Claims is verantwoordelijk voor de medische acceptatie en het gehele schadeproces, van het beoordelen van de claim tot en met het uitkeren. Bij de afdeling Klantenservice vindt het klantcontact plaats met de klant zelf, een tussenpersoon of de financieringsmaatschappij. Dit gebeurt telefonisch en/of schriftelijk. De afdeling Mutaties is verantwoordelijk voor het doorvoeren van wijzigingen zoals het beëindigen van de verzekering op grond van de 5-jarentermijn of het afkopen van een beleggingsverzekering.

ICT en administratie

Een groot deel van het werk bij verzekeraars bestaat uit administratie. Dat moet goed en efficiënt gebeuren, zodat de kosten – en dus uw premie – laag blijven. Wij gebruiken Level 7, een softwarepakket waarin alle verzekeringen en claims worden geregistreerd. Ook deze website, waar u veel informatie kunt vinden en waarmee u direct uw premies kunt berekenen en een verzekering kunt afsluiten, moet 24/7 goed werken. U heeft bij ons de mogelijkheid om uw verzekeringsgegevens online in te zien. Hiervoor kunt u een account aanmaken voor Mijn Waard. Laat ons uw e-mailadres weten via het contactformulier en wij sturen u de benodigde gegevens toe om een account aan te maken.

Financiën

De financiële bedrijfsvoering moet natuurlijk kloppen. Niet alleen salarisbetalingen aan personeel en betalingen aan leveranciers. Maar ook de financiële jaarverslagen en de rapportages aan de Nederlandsche Bank. Daarnaast moeten ook de premies goed worden berekend: laag genoeg om voor u aantrekkelijk te zijn, maar voldoende om een gezond en bestendig bedrijf te blijven.

Juridische zaken & compliance

Verzekeringsvoorwaarden moeten natuurlijk kloppen. Ook moeten verzekeraars en financiële dienstverleners aan veel wettelijke voorschriften voldoen.