Onze reactietermijnen

Telefoon

Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van ’s morgens 8:30 uur tot ’s middags 17:00 uur telefonisch bereikbaar. U krijgt dan een van onze medewerkers aan de lijn. De meeste vragen kunnen onze medewerkers zelf direct beantwoorden.

Uw wachttijd beperken wij tot een minimum. U zult bij ons nooit langer dan 5 minuten in de wacht staan*. Maar in de praktijk helpen we u al binnen een minuut.

* Deze vijf minuten gelden vanaf het moment dat de telefoon hoorbaar voor u overgaat, tot het moment dat u contact heeft met een ter zake kundige medewerker.

E-mail

Stuurt u ons een e-mail met een korte, eenvoudig door ons te beantwoorden vraag, dan doen wij ons best om die binnen 2 werkdagen te beantwoorden. Wij reageren in ieder geval uiterlijk binnen 10 werkdagen. In het uitzonderlijke geval dat wij niet binnen 10 werkdagen inhoudelijk kunnen reageren op uw e-mail nemen wij voor die tijd contact met u op om aan te geven wanneer we een antwoord op uw vraag hebben. Deze termijnen gaan in op het moment dat wij uw e-mail op de betreffende afdeling hebben ontvangen.

Om uw vraag correct te kunnen behandelen kan het voorkomen dat we meer gegevens van bijvoorbeeld u nodig hebben.

Brief

Stuurt u ons een brief dan reageren wij uiterlijk binnen 10 werkdagen. In het uitzonderlijke geval dat wij niet binnen 10 werkdagen inhoudelijk kunnen reageren op uw brief dan nemen wij voor die tijd contact met u op om aan te geven wanneer we een antwoord op uw vraag hebben. Deze termijnen gaan in op het moment dat wij uw brief op de betreffende afdeling hebben ontvangen. Dat kan enkele dagen extra verwerkingstijd opleveren.

Om uw vraag correct te kunnen behandelen kan het voorkomen dat we meer gegevens van bijvoorbeeld u nodig hebben.

Goedkeuren nieuwe aanvraag overlijdensrisicoverzekering

Als u online een nieuwe overlijdensrisicoverzekering bij ons heeft aangevraagd ontvangt u binnen 5 werkdagen bericht van ons.

  • Aanvraag goedgekeurd? Als wij uw aanvraag goedkeuren dan ontvangt u binnen de termijn van 5 werkdagen uw polisblad per e-mail.
  • Aanvraag niet goedgekeurd? Als wij uw aanvraag niet goedkeuren nemen wij binnen de termijn van 5 werkdagen contact met u op.

De afhandeling van uw uitkeringsverzoek

De tijdsduur van het afhandelen van uw uitkeringsverzoek is per schadeclaim verschillend. Soms moet er informatie opgevraagd worden bij externe instanties, zoals ziekenhuizen, arbodiensten en huisartsen. Zo kan de claim optimaal beoordeeld worden. Wij zijn dan afhankelijk van de snelheid waarmee deze instanties op ons verzoek reageren. De praktijk wijst uit dat de afhandeling van uw uitkeringsverzoek, waarbij externe informatie noodzakelijk is, gemiddeld 3 maanden in beslag neemt. Indien de door u aangeleverde informatie voldoende blijkt te zijn, neemt de afhandeling van uw verzoek ongeveer 4-6 weken in beslag. Zodra uw verzoek is beoordeeld ontvangt u een brief waarin staat of, hoeveel en wanneer wij gaan uitkeren. Voor uitgebreide informatie over de uitkeringsprocedure klikt u hier.

Klachten

Heeft u een klacht? Als u hier klikt dan leest u hoe u deze bij ons kunt indienen en hoe onze klachtenprocedure is.