Direct naar inhoud

Waarom is het drukker bij onze klantenservice dan gebruikelijk?

Wij hebben de portefeuille overgenomen van Conservatrix

Het is nu drukker bij onze klantenservice dan gebruikelijk. Daardoor kunnen wij u niet zo snel helpen als we zouden willen. Wij begrijpen dat dat vervelend is. Wij vinden dat zelf ook heel vervelend. Uiteindelijk krijgt iedereen antwoord. Maar hoe komt het dat het nu zo druk is?

Wij hebben de portefeuille overgenomen van Conservatrix, dat eind 2020 failliet ging. Twee jaar lang hebben deze klanten in onduidelijkheid gezeten over wat er met hun polis zou gaan gebeuren. Wij begrijpen dus heel goed dat veel van deze klanten hun vragen nu aan ons stellen. Dat zijn zo veel vragen, dat we vertraging hebben opgelopen in het beantwoorden ervan.

Als gevolg daarvan krijgen onze klanten, ook die helemaal niets met Conservatrix te maken hebben, nu niet de dienstverlening die ze van ons gewend zijn.



Wat doen we eraan?

We hebben ons team opgeschaald en zullen dat ook de komende weken blijven doen. Deze medewerkers werken heel hard om de achterstand in te halen.

Inmiddels is er een callcenter ingericht. Zoals u heeft kunnen merken zijn de wachttijden aan de telefoon hierdoor afgenomen. Daarnaast zijn vanaf 15 juni de openingstijden van de telefonie verruimd naar 15:00 uur. Ook worden klanten die ons nog niet hebben kunnen bereiken, standaard teruggebeld.

Wij ontvangen veel vragen van oud Conservatrix klanten. Bijvoorbeeld of premiehervatting en het inhalen van premiebetalingen mogelijk is. Inmiddels zijn alle brieven met het antwoord op deze vraag verstuurd. Ook is per 2 juni 2023 gestart met het uitbetalen van afkoopverzoeken van beleggingsgebonden Conservatrixpolissen. Uiteindelijk krijgt iedereen een antwoord op al zijn of haar vragen.

Klanten met een Conservatrix polis die is beƫindigd voor 1 april 2022, kunnen wij helaas niet helpen. Deze polissen zijn namelijk niet overgenomen door Waard. Wij hebben dan ook geen gegevens van deze klanten en hun polis. Deze klanten kunnen een E-mail sturen naar relatiebeheer@conservatrix.nl.

Wat is op dit moment onze reactietermijn?

Onze reactietermijn is op dit moment langer dan 4 weken. Als u ons een e-mail heeft gestuurd en van ons een ontvangstbevestiging heeft ontvangen dan komen wij daar zeker op terug. Ons verzoek is om geen herinnering te sturen.