
Uw correspondentie via email?
Waard Verzekeringen denkt aan het milieu, geef ons uw e-mailadres door via het contactformulier en wij sturen dan uw correspondentie zo veel mogelijk via e-mail.
Bij ons doet u zelf zaken. Wij geven geen advies. Dit heet ‘execution only’ dienstverlening. Om u te helpen de juiste beslissingen te nemen krijgt u op deze website uitgebreide informatie.
Alle persoonlijke informatie over uw lopende verzekering en/of hypoheek kunt u vinden in Mijn Waard. Deze informatie kunt u inzien op elk gewenst tijdstip, u hoeft dus nooit meer te zoeken naar deze belangrijke stukken of te wachten op reactie.
Algemene informatie over de kenmerken van de verzekering en/of hypotheek die wij beheren vindt u hieronder.
Mijn Waard is uw online polismap. Hierin staan uw verzekeringsgegevens en andere belangrijke zaken overzichtelijk bij elkaar. Heeft u al een account dan kunt u inloggen via de button. Heeft u nog geen account, kijk dan naar het stappenplan.
Waard Verzekeringen denkt aan het milieu, geef ons uw e-mailadres door via het contactformulier en wij sturen dan uw correspondentie zo veel mogelijk via e-mail.
Bij Waard Verzekeringen breiden we onze dienstverlening voor u als klant regelmatig uit. U kunt vanaf nu ook documenten uploaden via uw eigen beveiligde omgeving Mijn Waard. Het voordeel voor u is dat u deze documenten niet meer apart hoeft te mailen of per post hoeft te sturen. En het voordeel voor Waard is dat uw documenten direct gekoppeld zijn aan uw gegevens.
Hiernaast kiest u wat voor soort verzekering u heeft. Hierna volgt u de verdere stappen. Het is belangrijk dat u alle informatie die wij vragen naar ons opstuurt.
In de meeste gevallen kan de verzekering per direct beëindigd worden. Als de verzekering verpand is moet de pandhouder eerst afstand doen van het pandrecht voordat wij uw verzekering kunnen beëindigen. Dit omdat de pandhouder recht heeft op de uitkering van uw verzekering. Dit betekent dat u de financiering moet hebben ingelost of dat er geen bescherming meer nodig is.
Of uw verzekering per direct te beëindigen is staat in uw polisvoorwaarden benoemd. In uw online portaal Mijn Waard vindt u welke voorwaarden van toepassing zijn op uw verzekering. Heeft u nog geen account voor Mijn Waard? Lees hier wat u dan kunt doen: Mijn Waard
Om uw verzekering te kunnen beëindigen hebben wij gegevens van u nodig. Mocht er sprake zijn van een verzekering met twee verzekeringsnemers dan hebben wij van beide verzekeringnemers onderstaande gegevens nodig.
Als uw verzekering volgens onze administratie verpand is vragen wij de pandhouder of zij afstand doen van het pandrecht zodra wij uw gegevens ontvangen hebben. Zonder deze toestemming kunnen wij uw verzekering niet beëindigen.
Bij sommige verzekeringen is er sprake van een opzegtermijn. Als dat van toepassing is informeren wij u hierover. Voor de overige verzoeken wordt de verzekering beëindigd per de premievervaldatum na ondertekening van het verzoek tot beëindiging. Als de pandhouder per een latere datum afstand doet van het pandrecht dan rekenen wij vanaf deze datum de beëindigingsdatum uit.
U ontvangt van ons een bevestiging als wij uw verzekering hebben beëindigd. Hierin staat vermeld per welke datum wij uw verzekering hebben beëindigd.
U kunt uw verzekering iedere vijf jaar na de ingangsdatum stopzetten. Dit is geregeld in de wet in artikel 940 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Wij kunnen uw verzekering stopzetten als u voor het verstrijken van deze periode een schriftelijk verzoek tot beëindiging aan ons stuurt. U ontvangt van ons een bericht per wanneer uw verzekering beëindigd wordt, wat de premieteruggave is en dat wij de termijn van vijf jaar voor u in de gaten houden.
Als de verzekering verpand is moet de pandhouder afstand doen van het pandrecht voordat wij uw verzekering kunnen beëindigen. Dit omdat de pandhouder recht heeft op de uitkering van uw verzekering. Dit betekent dat u de financiering moet hebben ingelost, dat er geen bescherming meer nodig is of dat u een andere verzekering ter bescherming van de financiering heeft afgesloten.
Om uw verzekering te kunnen beëindigen hebben wij gegevens van u nodig. Wij vragen deze gegevens bij u op vlak voordat de verzekering beëindigd kan worden.
Als uw verzekering volgens onze administratie verpand is vragen wij de pandhouder of zij afstand doen van het pandrecht. Dit vragen wij op voordat wij de gegevens bij u opvragen. Zonder deze toestemming kunnen wij uw verzekering niet beëindigen.
Uw verzekering wordt beëindigd per de vijfjaarstermijn. U ontvangt van ons een bevestiging als wij uw verzekering hebben beëindigd. Hierin staat vermeld per welke datum wij uw verzekering hebben beëindigd en welk bedrag wij hebben uitbetaald.
In de meeste gevallen kan de verzekering per direct beëindigd worden. Als de verzekering verpand is moet de pandhouder eerst afstand doen van het pandrecht voordat wij uw verzekering kunnen beëindigen. Dit omdat de pandhouder recht heeft op de uitkering van uw verzekering. Dit betekent dat u de financiering moet hebben ingelost of dat er geen bescherming meer nodig is.
Of uw verzekering per direct te beëindigen is staat in uw polisvoorwaarden benoemd. In uw online portaal Mijn Waard vindt u welke voorwaarden van toepassing zijn op uw verzekering. Heeft u nog geen account voor Mijn Waard? Lees hier wat u dan kunt doen:
Om uw verzekering te kunnen beëindigen hebben wij gegevens van u nodig. Mocht er sprake zijn van een verzekering met twee verzekeringsnemers dan hebben wij van beide verzekeringnemers onderstaande gegevens nodig.
Als uw verzekering volgens onze administratie verpand is vragen wij de pandhouder of zij afstand doen van het pandrecht zodra wij uw gegevens ontvangen hebben. Zonder deze toestemming kunnen wij uw verzekering niet beëindigen.
Uw verzekering wordt beëindigd per de eerste premievervaldatum na ondertekening van het verzoek tot beëindiging. Als de pandhouder per een latere datum afstand doet van het pandrecht dan rekenen wij vanaf deze datum de beëindigingsdatum uit.
U ontvangt van ons een bevestiging als wij uw verzekering hebben beëindigd. Hierin staat vermeld per welke datum wij uw verzekering hebben beëindigd en wat de waarde is die wij hebben uitbetaald.
Hieronder kiest u voor welke dekking u een claim wilt indienen. Hierna volgt u de verdere stappen. Het is belangrijk dat u alle informatie die wij vragen naar ons opstuurt. Vergeet u niet het meldingsformulier helemaal in te vullen en uw handtekening te zetten?
Iemand in uw naaste omgeving is overleden. Wij bieden u onze oprechte deelneming aan met dit verlies. Heeft de overledene een overlijdensrisicoverzekering bij ons afgesloten? Dan kunt u een claim bij ons indienen.
Om uw claim in behandeling te kunnen nemen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
• Een kopie van de akte van overlijden.
• Een volledig ingevuld en ondertekend meldingsformulier overlijden. U vindt dit formulier bij stap 4.
• Kopie van een geldig legitimatiebewijs van degene die het formulier invult. U moet uw foto en het BSN afschermen.
• Een kopie bankafschrift van de wettige erfgenamen.
Hier vindt u het meldingsformulier overlijden.
U kunt het meldingsformulier printen, invullen, ondertekenen en met de gevraagde gegevens scannen (pdf-bestand) en e-mailen naar:
medischedienst@waardverzekeringen.nl
U kunt het meldingsformulier per post sturen naar:
Waard Verzekeringen
T.a.v. de medische dienst
Postbus 68
1687 ZH WOGNUM
Lukt het niet om het meldingsformulier te printen? Belt u ons dan. Wij sturen het formulier dan per post naar u toe. Het telefoonnummer van de afdeling claimafhandeling is 088-3741000. Wij zijn bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur.
U bent arbeidsongeschikt geworden en u wil hiervoor een claim indienen. Dat kan als u tenminste 365 dagen ziek bent en u bent ziek gemeld bij uw werkgever of het UWV (Ziektewet of WIA).
Om uw claim in behandeling te kunnen nemen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
• Een volledig ingevuld en ondertekend gecombineerd meldingsformulier. U vindt dit formulier bij stap 4.
• Kopie van een geldig legitimatiebewijs. U moet uw foto afschermen.
• Een kopie bankafschrift (of uitdraai internetbankieren) waarop uw rekeningnummer en uw naam als rekeninghouder staan vermeld (geen kopie bankpas).
• Een kopie van de in uw bezit zijnde medische informatie over het letsel, die ziekte of aandoening die u heeft.
• Een kopie van de rapportages van de bedrijfsarts en/of het UWV.
Hier vindt u het gecombineerde meldingsformulier.
U kunt het meldingsformulier printen, invullen, ondertekenen en met de gevraagde gegevens scannen (pdf-bestand) en e-mailen naar:
medischedienst@waardverzekeringen.nl
U kunt het meldingsformulier per post sturen naar:
Waard Verzekeringen
T.a.v. de medische dienst
Postbus 68
1687 ZH WOGNUM
Lukt het niet om het meldingsformulier te printen? Belt u ons dan. Wij sturen het formulier dan per post naar u toe. Het telefoonnummer van de afdeling claimafhandeling is 088-3741000. Wij zijn bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur.
U bent opgenomen geweest en u wil hiervoor een claim indienen. Dat kan als u tenminste 24 uur opgenomen bent geweest.
Om uw claim in behandeling te kunnen nemen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
• Een volledig ingevuld en ondertekend gecombineerd meldingsformulier. U vindt dit formulier bij stap 4.
• Kopie van een geldig legitimatiebewijs. U moet uw foto en het BSN afschermen.
• Een kopie bankafschrift (of uitdraai internetbankieren) waarop uw rekeningnummer en uw naam als rekeninghouder staan vermeld (geen kopie bankpas).
• Een bevestiging van het ziekenhuis of de instelling dat u opgenomen bent geweest (met opname- en ontslagdatum).
Hier vindt u het gecombineerde meldingsformulier.
U kunt het meldingsformulier printen, invullen, ondertekenen en met de gevraagde gegevens scannen (pdf-bestand) en e-mailen naar:
medischedienst@waardverzekeringen.nl
U kunt het meldingsformulier per post sturen naar:
Waard Verzekeringen
T.a.v. de medische dienst
Postbus 68
1687 ZH WOGNUM
Lukt het niet om het meldingsformulier te printen? Belt u ons dan. Wij sturen het formulier dan per post naar u toe. Het telefoonnummer van de afdeling claimafhandeling is 088-3741000. Wij zijn bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur.
U wilt een claim indienen op de dekking blijvende invaliditeit. Dat kan als er bij u sprake is van blijvende invaliditeit ten gevolge van een ongeval.
Om uw claim in behandeling te kunnen nemen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
Hier vindt u het gecombineerde meldingsformulier.
U kunt het meldingsformulier printen, invullen, ondertekenen en met de gevraagde gegevens scannen (pdf-bestand) en e-mailen naar:
medischedienst@waardverzekeringen.nl
U kunt het meldingsformulier per post sturen naar:
Waard Verzekeringen
T.a.v. de medische dienst
Postbus 68
1687 ZH WOGNUM
U wilt een claim indienen op de dekking ernstige aandoeningen. Dat kan als u aan een aandoening lijdt die specifiek in de polisvoorwaarden staat vermeld.
Om uw claim in behandeling te kunnen nemen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
Hier vindt u het gecombineerde meldingsformulier.
U kunt het meldingsformulier printen, invullen, ondertekenen en met de gevraagde gegevens scannen (pdf-bestand) en e-mailen naar:
medischedienst@waardverzekeringen.nl
U kunt het meldingsformulier per post sturen naar:
Waard Verzekeringen
T.a.v. de medische dienst
Postbus 68
1687 ZH WOGNUM
Lukt het niet om het meldingsformulier te printen? Belt u ons dan. Wij sturen het formulier dan per post naar u toe. Het telefoonnummer van de afdeling claimafhandeling is 088-3741000. Wij zijn bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur.
U bent werkloos geworden en u wil hiervoor een claim indienen. Dat kan als u onvrijwillig werkloos bent geworden en u recht heeft op een uitkering van het UWV in verband met werkloosheid
Om uw claim in behandeling te kunnen nemen hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
Hier vindt u het meldingsformulier werkloosheid.
U kunt het meldingsformulier printen, invullen, ondertekenen en met de gevraagde gegevens scannen (pdfbestand) en e-mailen naar:
claim@waardverzekeringen.nl
U kunt het meldingsformulier per post sturen naar:
Waard Verzekeringen
T.a.v. afdeling claimafhandeling
Postbus 68
1687 ZH WOGNUM