Direct naar inhoud

Veelgestelde vragen Scildon en Waard Leven samen verder

Wat gebeurt er precies met Scildon en Waard?

Vanaf 2 juli fuseren we met zusterbedrijf Waard, zodat er meer commerciële slagkracht ontstaat. Samen groeien we en staan we sterker. Omdat we dezelfde aandeelhouder hebben – namelijk Chesnara - en uit dezelfde business komen, spreken we dezelfde taal. 

Wie moet er toestemming geven voor de fusie?

Onze toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) moet toestemming geven voor de fusie. DNB heeft inmiddels akkoord gegeven op de transactie.

Wie is Scildon?

Scildon is een Nederlandse verzekeraar. Gespecialiseerd in levensverzekeringen - dat is waar zijn grootste kracht en expertise ligt. Al sinds 1984. Daarbij maakt Scildon financiële zaken graag simpel, zodat iedereen financiële zekerheid kan bieden voor zichzelf en hun naasten. Voor later. Met simpele producten, duidelijke voorwaarden én persoonlijke service. Dat geeft rust en zekerheid. 

Net als Waard is Scildon eigendom van Chesnara. Meer weten over Scildon? Kijk op www.scildon.nl.  

Wat betekent de fusie voor mij als Waard klant?

Scildon is jouw nieuwe contractpartij, maar verder verandert er voorlopig niets voor jou. Zo blijven de voorwaarden die je nu hebt voor je levensverzekering hetzelfde. Daarnaast blijft hetzelfde team je verzekering en de administratie ervan beheren. Net zoals je dat nu gewend bent.

Waar kan ik nu terecht met vragen over mijn verzekering?

Voor vragen over je product kun je gewoon bij Waard terecht. Als dit wijzigt word je hierover geïnformeerd via www.waardverzekeringen.nl en via het keuzemenu aan de telefoon.

Waarom wordt in het keuzemenu van de telefoon de keuze tussen Waard Verzekeringen en Scildon geboden?

Alle klanten kunnen ons via één telefoonnummer bellen. Wel zo handig en overzichtelijk. Wij zorgen er via het keuzemenu voor dat je de juiste collega aan de lijn krijgt, die jou het beste kan helpen.

Hoe kan ik wijzigingen doorgeven of zelf doorvoeren?

Je kunt wijzigingen doorgeven of zelf doorvoeren via de Mijn Waard omgeving. Dit was al mogelijk en dit blijft zo. Hier kun je ook informatie over je product raadplegen. Je kunt de Mijn Omgeving bereiken via MijnWaard

Kan ik nog gebruik blijven maken van de Mijn Waard omgeving of Beurs Online?

Ja, je kunt nog gebruik maken van beide portalen. Wijzigt dit in de toekomst? Dan ontvang je bericht hierover van ons.

Kan ik bezwaar maken tegen de fusie?

Onderdeel van het goedkeuringsproces van onze toezichthouder DNB was dat polishouders vóór 1 juni 2025 bezwaar konden indienen. De termijn om bezwaar te maken tegen de fusie is verstreken. Daarom is het niet meer mogelijk om nog bezwaar te maken.

Ik heb voor de fusie een verzoek ingediend of wijziging doorgegeven. Wordt dat afgehandeld?

Ja, verzoeken die voor de fusie zijn ingediend worden gewoon door ons afgehandeld. In onze dienstverlening wijzigt vooralsnog niets.

Ontvang ik een nieuwe polis?

Nee, je ontvangt geen nieuwe polis. De polis en de voorwaarden die je al had, blijven geldig.