Wanneer krijg ik een reactie op mijn e-mail of brief?
Op dit moment reageren wij minder snel op uw vraag dan we zouden willen. Graag verwijzen wij u naar de pagina achterstanden, waar u kunt lezen wat op dit moment onze reactietermijn is.
Op dit moment reageren wij minder snel op uw vraag dan we zouden willen. Graag verwijzen wij u naar de pagina achterstanden, waar u kunt lezen wat op dit moment onze reactietermijn is.
Deze overname volgt uit het faillissement van Conservatrix eind 2020. Na het faillissement hebben de curatoren van Conservatrix gekeken wat de beste oplossing was voor de klanten. Op 1 januari 2023 hebben de curatoren alle nog lopende polissen overgedragen aan Waard Leven.
Mocht u daar vragen over hebben dan kunt u daarvoor terecht op de website van Conservatrix.
Uw lopende polis van Conservatrix is overgenomen door de Nederlandse verzekeraar, Waard Leven. Waard Leven staat onder toezicht van DNB en de AFM. Waard Leven is onderdeel van de Engelse pensioen- en levensverzekeraar Chesnara plc dat een sterke solvabiliteitspositie heeft. Hiermee is Chesnara, dat een notering heeft aan de beurs van Londen, het kapitaalkrachtige moederbedrijf voor Waard Leven. Waard Leven is financieel gezond en kenmerkt zich door een zeer solide financieel beleid.
In december 2022 heeft u van de curatoren van Conservatrix een brief ontvangen. Hierin staat wat de overdracht naar Waard Leven concreet voor u als polishouder betekent en welke wijzigingen er voorafgaand aan de overdracht zijn doorgevoerd in uw polis.
In februari hebben wij alle polishouders (met uitzondering van de polishouders met een beleggingsgebonden verzekering), waarvan de polis nog premiebetalend is, een brief gestuurd met informatie hoe de reguliere premiebetaling weer kan worden hervat.
Deze premiebetaling is per 1 april hervat tenzij de polishouder heeft aangegeven dit niet te willen.
Over de mogelijkheid voor het inhalen van de premiebetaling over de achterliggende periode, van januari 2021 tot 1 april 2023 hebben deze polishouders in april 2023 een brief ontvangen met meer informatie. Deze premie kan nog in 2023 worden ingehaald.
Polishouders van ex Conservatrix met een beleggingsgebonden verzekering, waarvan de polis nog premiebetalend is, hebben in april 2023 een brief ontvangen over de mogelijkheid voor het hervatten van de premiebetaling in juli 2023.
Polishouders die hun premiebetaling niet willen hervatten worden momenteel uitgesloten van de premie-incasso in juli 2023.
In mei 2023 zijn deze polishouders ook per brief geïnformeerd over de mogelijkheid voor het inhalen van de premiebetaling. Dit betreft premiebetalingen over de achterliggende periode. Deze premie kan in 2023 worden ingehaald. Polishouders kunnen dit aangeven.
U hebt in januari 2023 een brief ontvangen van Waard waarin wij u als nieuwe klant van harte welkom heten. In deze brief staat wat de overdracht voor uw hypotheek betekent.
U hebt in januari 2023 een brief ontvangen van Waard waarin wij u als nieuwe klant van harte welkom heten. In deze brief staat wat de overdracht voor uw pensioenverzekering betekent.
U moet een mutatie schriftelijk aan ons doorgeven. Op onze website vindt u een formulier voor het doorgeven van een adreswijziging of rekeningnummerwijziging. Andere mutaties kunt u doorgeven via het contactformulier op de website. Als het mutatieverzoek getekend moet worden dan nemen wij hierover contact met u op.
Nee, u ontvangt geen nieuwe polis. De polis die al in uw bezit is blijft geldig.
Als er zich op uw polis voor de overdracht een verzekerd voorval heeft plaatsgevonden dan is uw polis niet overgedragen aan Waard. Waard kan uw vragen over uw polis daarom niet beantwoorden. U kunt uw vragen over uw polis stellen aan de curatoren van Conservatrix. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar relatiebeheer@conservatrix.nl. Conservatrix is niet meer per telefoon bereikbaar.
Als u uw polis voor de overdracht bij Conservatrix heeft afgekocht dan is uw polis niet overgedragen aan Waard. Waard kan uw vragen over uw polis daarom niet beantwoorden. U kunt uw vragen over uw afgekochte polis stellen aan de curatoren van Conservatrix. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar relatiebeheer@conservatrix.nl. Conservatrix is niet meer per telefoon bereikbaar.
Over de nabetalingen heeft Waard geen informatie. U kunt uw vragen stellen aan de curatoren van Conservatrix. U kunt dit doen door een e-mail te sturen naar relatiebeheer@conservatrix.nl. Conservatrix is niet meer per telefoon bereikbaar.
Dit is afhankelijk van wat voor een polis u heeft. U kunt uw vraag stellen via het contactformulier op onze website. Wij informeren u dan over de mogelijkheden voor uw verzekering.
U kunt ons een e-mail of brief sturen waarin u aangeeft uw verzekering af te willen kopen. Wij beoordelen of uw verzekering een afkoopwaarde bevat en als dat het geval is ontvangt u van ons een afkoopvoorstel. In dat voorstel staat vermeld wat de afkoopwaarde is die u ontvangt en wat wij van u nodig hebben om de afkoop definitief te maken. Als uw verzekering geen afkoopwaarde bevat laten wij u weten welke mogelijkheden u heeft met de verzekering.
De reguliere premie over de maand december wordt in de vierde week van november afgeschreven.
Mogelijk wordt uw premie niet maandelijks geïncasseerd maar per een andere termijn. Dit verandert niet. Waard zal in dat geval de incasso van de termijnpremie per de eerstkomende premievervaldatum hervatten op de manier waarop u dat bij Conservatrix gewend was, per maand, kwartaal, per halfjaar of per jaar.
Het kan zijn dat u al een afkoopvoorstel heeft geaccepteerd. In dat geval hebben wij de incasso geblokkeerd. Wordt er toch een premiebedrag bij u afgeschreven? Dan kunt u de incasso storneren. Dit heeft geen gevolgen voor de afkoop van uw beleggingsverzekering.
Een aantal van onze klanten maakt zelf hun reguliere premie over. Zij hebben inmiddels hierover binnenkort een brief. Wilt u dat Waard automatisch uw premie afschrijft? Stuur dan een incassomachtiging aan: info@waardverzekeringen.nl. Stuur altijd een kopie van een recent bankafschrift en een kopie identiteitsbewijs mee.
De Model 3 opgaven van alle voormalige Robein klanten worden aan het eind van het eerste kwartaal per post verzonden.
Het postadres verandert door deze overname. Het nieuwe postadres wordt: Waard Verzekeringen B.V., Postbus 68, 1687 ZH Wognum.
Waard communiceert bij voorkeur per e-mail. U kunt uw post als pdf-bestand sturen naar: info@waardverzekeringen.nl. Op dit moment wordt uw reeds verstuurde post doorgestuurd naar ons nieuwe postadres.
Nee, de overdracht heeft geen gevolgen. De polissen en/of hypotheek die u bij Robein heeft, blijven doorlopen onder dezelfde voorwaarden.
Uiteraard biedt Waard dezelfde service aan. Daarnaast zijn de medewerkers waarmee u vertrouwd bent in dienst gekomen bij Waard Verzekeringen.
Natuurlijk blijft het mogelijk om te communiceren per post. Omdat Waard Verzekeringen graag denkt aan het milieu en aan de kosten is onze voorkeur wel om per e-mail met u te communiceren.
Waard Leven N.V. valt als Nederlandse levensverzekeraar onder Nederlandse wet- en regelgeving en dus onder toezicht van DNB en AFM.
Waard Leven is onderdeel van de Engelse pensioen- en levensverzekeraar Chesnara plc dat een sterke solvabiliteitspositie heeft. Hiermee is Chesnara, dat een notering heeft aan de beurs van Londen, het kapitaalkrachtige moederbedrijf voor Waard Leven. Waard Leven is financieel gezond en kenmerkt zich door een zeer solide financieel beleid.
U moet een mutatie schriftelijk aan ons doorgeven. Op onze website vindt u een formulier voor het doorgeven van een adreswijziging of rekeningnummerwijziging. Andere mutaties kunt u doorgeven via het contactformulier op de website. Als het mutatieverzoek getekend moet worden dan nemen wij hierover contact met u op.
Met uitzondering van de polissen op basis van vaste rente hebben de polissen een flexibele einddatum. U kunt deze altijd onderbrengen bij een andere aanbieder.
Nee, de naam Robein zal worden vervangen voor Waard Leven N.V.
Nee, u ontvangt geen nieuwe polis. De polis die al in uw bezit is blijft geldig.
MijnRobein blijft bestaan. Via de button “Inloggen” op de homepage van Waard Verzekeringen, www.waardverzekeringen.nl, komt u op een pagina waar u kunt inloggen op MijnRobein. U kunt voorlopig ook nog inloggen via de website van Robein, www.robein.nl/inloggen.
Via de button Inloggen op de homepage van Waard Verzekeringen, www.waardverzekeringen.nl, komt u op een pagina waar u kunt inloggen op BeursOnline. U kunt voorlopig ook nog inloggen via de website van Robein, www.robein.nl/inloggen.
U moet de premie voor de verzekering zo spoedig mogelijk alsnog naar ons overmaken. U ontvangt van ons een betalingsherinnering met daarop de gegevens om de betaling alsnog te voldoen. Het is van belang om uw betalingsachterstand zo klein mogelijk te houden. Anders loopt u het risico dat de dekking van uw verzekering wordt opgeschort, dat betekent dat er tijdelijk geen dekking is op de verzekering. Bij een achterstand in de premiebetaling van meer dan drie maanden wordt de verzekering door ons beëindigd. Als u de premie niet kunt betalen dan vragen wij u contact met ons op te nemen.
Ja, maar omwille van efficiency incasseren wij graag automatisch.
Bij een waardeoverdracht verplaatst u het tegoed van een lijfrenteverzekering of kapitaalverzekering van de ene financiële instelling (bank of verzekeraar) naar de andere. Voor een soepele overdracht zijn alle afspraken omtrent waardeoverdracht vastgelegd in het Protocol Stroomlijning Kapitaaloverdrachten (PSK). Klik hier voor meer informatie en de benodigde gegevens.
Pas na het bereiken van de einddatum van uw verzekering kunnen wij de waarde uitkeren. Dit omdat de waarde afhankelijk is van de koers op de einddatum en van het feit of de verzekerde op het moment dat de verzekering de einddatum bereikt in leven is. Bij overlijden wordt namelijk 90% van de opgebouwde waarde uitgekeerd tegenover 100% bij in leven zijn.
Als de verzekering verpand is aan een financiering en de financiering loopt nog dan maken wij de uitkering over naar de financieringsmaatschappij.
Als de verzekering niet verpand is maken wij de waarde over naar de verzekeringnemer.
Zodra wij weten wie de begunstigde van de waarde is, ontvangt u van ons een brief. In deze brief vermelden wij de uit te keren waarde en bij deze brief zit een formulier dat u ingevuld moet retourneren samen met de volgende gegevens:
- Een kopie van een geldig legitimatiebewijs.
- Een kopie van een recent bankafschrift (alleen als de waarde niet naar uw financiering overgemaakt wordt).
Na ontvangst van deze gegevens keren wij de waarde uit. De totale verwerkingstijd is afhankelijk van de reactietermijn van zowel de financieringsmaatschappij als de verzekerde. Wij streven er naar om de uitkering te laten plaatsvinden binnen de maand waarin de verzekering de einddatum heeft bereikt.
De koers van Hollands Welvaren vindt u bij koersinformatie.
Voor het indienen van uw claim hebben wij een stappenplan.
Per 1 januari 2011 zijn alle verzekeraars verplicht loonbelasting in te houden op de maandelijkse uitkeringen bij arbeidsongeschiktheid. De belastingdienst ziet deze uitkering als inkomsten. Dit betekent dat u niet de verzekerde maandtermijn bruto uitgekeerd krijgt, maar een lager (netto) bedrag. Het bedrag aan loonbelasting wordt een keer per maand door ons berekend. Dit is vergelijkbaar met salaris, wat ook meestal aan het eind van de maand betaald wordt. Voor de verzekeringsuitkeringen op andere dekkingen van de polissen geldt deze belastingheffing niet. Deze kunnen op ieder moment van de maand uitgekeerd worden.
Omdat u over elke uitkering die u uit de verzekering ontvangt, zowel een schade-uitkering als een premieteruggave, belasting moet betalen. De reden hiervan is dat de betaalde koopsom voor de dekking bij arbeidsongeschiktheid in het jaar van afsluiten aftrekbaar was van de Inkomstenbelasting. Wij moeten van elke premieteruggave van een dekking bij arbeidsongeschiktheid opgave doen aan de Belastingdienst. Alle klanten waarbij dat van toepassing is hebben van ons een fiscale opgave ontvangen.
Voor het antwoord op deze vraag verwijzen wij u naar onze uitkeringsprocedure.
U kunt dan het beste contact opnemen met de afdeling claims via telefoonnummer 088-3741040 of via e-mail claim@waardverzekeringen.nl. U krijgt dan een speciaal meldingsformulier van ons toegestuurd.
Als wij vermoeden dat de overleden verzekerde de gezondheidsvragen bij het afsluiten van de verzekering niet juist of niet volledig heeft beantwoord, kunnen wij hulp vragen aan de Toetsingscommissie Gezondheidsgegevens. De verzekeraar heeft dan namelijk geen juiste inschatting van het risico en de te betalen premie kunnen maken.
De Toetsingscommissie kan medische informatie bij de behandelend arts of specialist opvragen. De Toetsingscommissie krijgt deze informatie en informeert de medische dienst van Waard Verzekeringen over de uitkomst.
Meer informatie over de Toetsingscommissie leest u hier:
Hoe werkt dat met de Toetsingscommissie Gezondheidsgegevens?
- E-mailadres nog niet bekend bij ons? Als wij nog niet in het bezit zijn van uw e-mailadres dan kunt u geen account aanmaken. U ontvangt namelijk van ons een activeringscode per e-mail. Als wij nog niet in het bezit zijn van uw e-mailadres dan vragen wij dit op in de door u ontvangen brief.
- Juiste geboortedatum ingevuld? U moet de gegevens van de verzekeringnemer invullen. De verzekeringnemer is degene aan wie de brief voor het aanmaken van een account is gericht.
- U heeft al een account? Het kan zijn dat u in het verleden al een account heeft aangemaakt. Neem contact met ons op om dit na te gaan.
- Gebruikersnaam is al bekend? Het is mogelijk dat u een gebruiksnaam wilt gebruiken die iemand anders al in gebruik heeft. Kies in dit geval een andere gebruikersnaam.
Dat kan, u kunt uw iPad hiervoor gebruiken. We adviseren daarvoor wel om via de App Store de Chrome Webbrowser te installeren. En via deze app Mijn Waard te bezoeken. U doet dit door onze homepage www.waardverzekeringen.nl te openen via deze app en daarna op de button Mijn Waard te klikken.
Vanaf nu kunt u ook documenten bij ons aanleveren via de vertrouwde omgeving van "Mijn Waard". In "Mijn Waard" heeft u de mogelijkheid om documenten te uploaden. Na het uploaden komt het document meteen in uw eigen dossier te staan. Om te kunnen uploaden moet het document dat u wil uploaden wel opgeslagen zijn op uw eigen computer.
Om een document te uploaden volgt u de volgende stappen:
Heeft u een document dat uit meerdere pagina’s bestaat? Zorgt u er dan voor dat het als 1 document geüpload wordt en dat u niet alle pagina’s los van elkaar upload. Heeft u niet de mogelijkheid om het document als 1 geheel te uploaden? Dan kunt u het document beter via de mail of per post naar ons toesturen.
Als u bovenin het formulier een paarse balk ziet, gebruikt u een versie die niet geschikt is om dit formulier digitaal in te vullen. U heeft hiervoor de meest recente versie nodig van Acrobat Reader
U moet dan het formulier opslaan op uw computer. U opent uw e-mailprogramma (bijv. hotmail of gmail) en maakt een nieuwe e-mail aan naar claim@waardverzekeringen.nl . Vervolgens voegt u het opgeslagen document toe als bijlage via de knop bestand bijvoegen.
Als u Google Chrome gebruikt volgt u de volgende stappen:
Vervolgens kunt u het formulier als bijlage bij een e-mail verzenden naar: claim@waardverzekeringen.nl. Lukt het nog steeds niet om het formulier goed ingevuld te verzenden? Dan kunt u het beste gebruik maken van de browser “Internet Explorer”. U kunt het formulier openen met Internet Explorer en verzenden via een e-mail. Let u hierbij wel op dat u de laatste versie van Acrobat reader gebruikt.
Ja, dat is mogelijk. Volgt u hiervoor de volgende stappen:
Uw pasfoto en burgerservicenummer zijn gegevens die wij niet in onze administratie mogen verwerken. Wij vragen u daarom om deze gegevens zelf af te schermen op uw legitimatiebewijs. Uw burgerservicenummer hebben wij alleen nodig voor het inhouden van de loonheffing op een uitkering, bijvoorbeeld bij arbeidsongeschiktheid of bij de uitkering van een HW Privé Pensioen. Als uw burgerservicenummer zichtbaar moet zijn op de kopie van uw legitimatiebewijs dan geven wij dit bij u aan.
U kunt hiervoor gebruik maken van de app KopieID van de Rijksoverheid. Voor instructies voor het gebruik van de app kunt u hier kijken Hoe maak ik met de KopieID-app een veilige kopie van mijn identiteitsbewijs? | Rijksoverheid.nl.
Ja, het stoppen met aanbieden van nieuwe levensverzekeringen heeft hiervoor geen gevolgen. Mutaties op bestaande polissen, zoals wijzigingen van adres, begunstiging of verpanding, blijven mogelijk.
Dit is verstandig om te doen. Een roker betaalt een hogere premie. Blijkt bij een claim dat u rookte maar waren wij daar niet van op de hoogte dan kan dat gevolgen hebben voor de hoogte van uw uitkering.
Bent u gestopt met roken? Dan komt u misschien in aanmerking voor het niet-rokerstarief. Een niet-roker krijgt een lagere premie. Het is belangrijk dat u niet rookt* en geen andere nicotinehoudende middelen** gebruikt. En de afgelopen 24 maanden niet heeft gerookt of andere nicotinehoudende middelen heeft gebruikt. Wij ontvangen dan graag van u een niet-rokersverklaring.
* Bijvoorbeeld sigaretten, shag, pijp of sigaar
** Bijvoorbeeld nicotine houdende pleisters, tabletten, kauwgum of elektronische sigaretten
Voor de wijze waarop u een order kunt inleggen verwijzen wij u naar het voor u beschikbaar gestelde handboek op onze website.